Eyes On

Shimabuku
On View through February 2, 2019

Shimabuku, Snow Monkey Stance, 2016. Digital inkjet print; 53 x 35½ in. Courtesy of the artist and Freedman Fitzpatrick, Los Angeles©Shimabuku

Shimabuku, Do snow monkeys remember snow mountains? (video still), 2016. Courtesy of the artist and Freedman Fitzpatrick, Los Angeles © Shimabuku

Shimabuku, Do snow monkeys remember snow mountains? (video still), 2016. Courtesy of the artist and Freedman Fitzpatrick, Los Angeles © Shimabuku

About

On View through February 2, 2019
Hamilton Building - Level 4
Included in general admission
Purchase general admission tickets online.

Eyes On: Shimabuku will showcase a video by Japan-based artist Shimabuku titled Do snow monkeys remember snow mountains? This video illustrates the adaptation of a group of Japanese snow monkeys living in a Texas desert sanctuary since they were brought to the U.S. in 1972.

Initially featured at the 57th Venice Biennale in 2017, this film analyzes the displacement of the monkeys from their natural habitat in the snow-capped mountains of Japan. The film also symbolically explores human migration and reconnection with environment through genetic memory and ancestral history.

This installation has a thematic relationship to Eyes On: Julie Buffalohead, as well as Stampede: Animals in Art. Buffalohead and Shimabuku use the depiction of animals as a vehicle to explore both familiar and unfamiliar narratives related to their personal heritage and the world around them.

This installation is curated by Rebecca Hart, Vicki and Kent Logan Curator of Modern and Contemporary Art.

Exposición

Del 29 de julio de 2018 al 20 de enero de 2019

Edificio Hamilton, Nivel 4

Incluida en la entrada general Comprar entradas generales por Internet.

Eyes On: Shimabuku (Los ojos puestos en: Shimabuku) presentará un video del artista de Japón titulado Do snow monkeys remember snow mountains? (¿Los monos de nieve recuerdan las montañas nevadas?) El video ilustra la adaptación de un grupo de macacos japoneses, también conocidos como monos de nieve, que viven en un santuario del desierto de Texas desde que los trajeron a los Estados Unidos en 1972.

La película se presentó originalmente en la 57ª exposición Bienal de Venecia en 2017 y analiza el desplazamiento de los monos de su hábitat natural de las montañas nevadas de Japón. Asimismo, explora la migración humana y la reconexión con el medio ambiente mediante la memoria genética y la historia ancestral.

El tema de esta instalación se relaciona con Eyes On: Julie Buffalohead (Los ojos puestos en: Julie Buffalohead) y con Stampede: Animals in Art (Estampida: animales en el arte). Buffalohead y Shimabuku usan la representación de animales como un vehículo para explorar narrativas conocidas y desconocidas que tienen que ver con su patrimonio personal y con el mundo que los rodea.

Esta instalación está a cargo de Rebecca Hart, curadora Vicki y Kent Logande arte moderno y contemporáneo.

Eyes On: Shimabuku está organizada por el Denver Art Museum. Recibe el generoso apoyo de Vicki y Kent Logan, de los donantes para la campaña benéfica Annual Fund Leadership Campaign y de los ciudadanos que brindan su apoyo al Distrito de Organizaciones Científicas y Culturales (SCFD, por sus siglas en inglés). Apoyo promocional proporcionado por 5280 Magazine, CBS4, Comcast Spotlight y The Denver Post.

Eyes On: Shimabuku is organized by the Denver Art Museum. It is presented with the generous support of Vicki and Kent Logan, the donors to the Annual Fund Leadership Campaign, and the citizens who support the Scientific and Cultural Facilities District (SCFD). Promotional support is provided by 5280 Magazine, CBS4, Comcast Spotlight and The Denver Post.