Eyes On

Anthony McCall
On View through November 29, 2020

Anthony McCall, Landscape for Fire, 1972. Film still. © Anthony McCall.

Anthony McCall, Landscape for Fire, 1972. Film still. © Anthony McCall.

Anthony McCall, Landscape for Fire, 1972. Film still. © Anthony McCall.

Anthony McCall, Landscape for Fire, 1972. Film still. © Anthony McCall.

About

On View through November 29, 2020
Hamilton Building - Level 4
Included in general admission
Purchase general admission tickets online.

This installment of Eyes On will feature London-born, New York-based artist Anthony McCall. Landscape for Fire presents five performers dressed in white set fire to pots of gasoline laid in a vast grid across an airfield in North Weald, England. The second in a larger suite of seven fire performances staged between 1972 and 1974, Landscape for Fire is Anthony McCall’s primary record of the series. Shifting configurations of light and dark unfold across a thirty-six-point grid, as the field of grass becomes a meadow of light.

The recorded performance consists of members of a local art collective called Exit walking a precisely choreographed pattern across the field to ignite small fires. The grid of flames grows incrementally throughout the film and the sharp scratching of matches, the erupting blazes, and the brisk wind create the aural tempo of the film. This pattern is punctuated by the sound of a foghorn and the hiss of a flare. These noises become the soundtrack for the non-linear visual narrative.

Exposición

Del 24 de noviembre de 2019 al 31 de mayo de 2020

Edificio Hamilton, Nivel 4

Se incluye en la entrada general

Entradas de admisión general en venta por Internet.

Esta exposición de Eyes On (Ojos en) presentará al londinense Anthony McCall, residente de Nueva York. Landscape for fire (Paisaje para el fuego) presenta cinco artistas vestidos de blanco que encienden vasijas con gasolina en una cuadrícula amplia de un aeródromo de North Weald, Inglaterra. Landscape for fire es la segunda representación con fuego de una serie más grande de siete creada por Anthony McCall. Se realizó entre 1972 y 1974, y es la crónica principal de dicha serie. Las configuraciones mutantes de luz y sombra se despliegan en una cuadrícula de 36 puntos, mientras el campo de hierba se convierte en una pradera de luz.

La representación grabada consta de miembros de un colectivo local de arte llamado Exit que caminan por el campo en un patrón coreografiado con toda precisión para encender pequeñas fogatas. La cuadrícula de llamas crece paulatinamente a lo largo de la película y se crea un ritmo auditivo con los sonidos del encendido áspero de los fósforos, del crepitar del fuego y del viento fresco. El sonido de una sirena de niebla y del siseo de una bengala enfatizan ese patrón auditivo. Esos sonidos se vuelven la banda sonora de la narrativa visual contrapunteada.

Anthony McCall, Landscape for Fire (Paisaje para el fuego), 1972. Imagen de película.

Eyes On: Anthony McCall is organized by the Denver Art Museum. It is presented with the generous support of Vicki and Kent Logan, the donors to the Annual Fund Leadership Campaign and the residents who support the Scientific and Cultural Facilities District (SCFD). Promotional support is provided by 5280 Magazine and CBS4.